Thursday, October 28, 2010

0 lawak3..kui3

1
dgr kisah ni lak.kisah nenek dn cucu. Cucu senyap2 kerjA GR0. 1 hari,tmpt cucu diserbu polis.smua pesalah kena bratur dlm 1 brisan n polis amek kterangan ikot gliran.tbe2 nenek lalu kt situ.kbetolan lah.npak cucu ngah bratur.dgn bjalan tb0ngkok2 dn tketar2 dia hmpiri cucunya. 'cu,watpe kt sni?' cucu: rrr..polis nk bg l...imau pcuma.. Diam2 nek bravr gk tanpe pgetahuan cucu.nk buah fr3 kan.smpi glran nenek,polis heran mlht situa teketar2 itu.dn tya, 'bgaimana kmu mlakukanya? Nek mjwb, oh mudah sj,sy mhsapnye shga kering.



2
Aminah adalah sorang budak pompuan yang malas dan tak pernah tumpukan
perhatian. 1 hari kat kelas agama,dia tido je cam biasa. Ustazah pun
tanya soalan "Sape orang yang patut kita hormati dan sayangi?". Takde
sape jawab. Ada ar sorang budak laki kat belakang Aminah tu jahat
sikit. Dia pun cocok bontot Aminah dengan jarum,A...minah pun menjerit
"MAK!!" Ustazah pun puji Aminah sebab bagi jawapan yang betol.

Aminah
sambung tido balik. Ustazah tanya lagi soalan. "Sape pencipta alam dan
segalanya?" Budak tu cocok lagi ngan jarum,Aminah pun menjerit "YA
ALLAH!!" Sekali lagi ustazah puji dia sebab bagi jawapan yang betol.
Aminah sambung tido balik. Pastu ustazah pun tanya lagi soalan. "Apa
yang patut sorang isteri ucapkan pada suami setiap kali sebelum tidur?"
Budak tu cocok lagi. Tapi kali ni Aminah bengang dan dia kata "Ko cocok
bontot aku pakai benda tu lagi siap ko!!" Ustazah tu terus pengsan.
3
Suzy menyampaikan hasrat hatinya kepada bapanya untuk berkahwin dengan
Robert, Jejaka pilihannya yang juga adalah jiran dan teman
sepermainannya sejak kecil lagi. Suzy: Ayah, Robert melamar saya. Kami
mahu berkahwin.

...Ayah: Apa? Tidak boleh! Kamu boleh berkahwin dengan sesiapa saja kecuali Robert.
Suzy: Tapi mengapa?
Ayah: (Separuh berbisik) Kerana Robert sebenarnya adalah abangmu. Tapi, jangan beritahu ibumu ye!

Terkejut dengan jawapan itu, suzy pergi pula kepada ibunya.

Suzy: Ibu, Ayah melarang saya berkahwin dengan Robert.
Ibu: Tak usah dengar cakap ayah kamu tu. Kamu boleh kahwin dengan sesiapa yang kamu suka termasuk Robert.
Suzi: Tapi kata ayah, Robert itu abang saya. Adik beradik kan tak boleh kahwin.
Ibu: (Separuh berbisik) Hmmm.Ayah kamu pun tak tahu kamu bukan anaknya.
Suzy: Ha!!??!!

Tentang aku

nme aku khai.. d lahirkan d HSAJB.. owg johor tp da jd ipoh mari da sbb mse 2006 aku pndah ipoh.. life juz as a simple person.. now stdy kat UiTM Penang.. ai jd owg penang lak na..hahaha pakat mai cini na.. aku mek kos mechanical engineering.. susah wok..jgn men2.. bnyk sbjek killer.. aku ske kwn ngan rmai owg.. jgn malu2 jd kwn aku.. kdg2 ske prank member aku.. haha pdn mke dowg.. jahat? x la.. naseb dowg la..haha add la aku klau kowg ase ley tahan kne prank..wakenabeb..haha pape pon.. have a nice day okeyh..

    Other Recommended Posts

Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment

 
back to top