Tuesday, November 30, 2010

6 BetUL Ke OwG tUe CkP Spe NyNyi KAt DapOr T daPat JodOh NgaN oWg Tue

SiTuAtIon..
d suatu tngh ari yg x brape nk hening,
sayup² kedengaran suara anak dara ber karaoke..
sedap tu x brape nk sedap la tp boley la stakat wat ujan turun..
~~~~pernah ada
Rasa cinta..
Antara kita kini tinggal kenagan..
Ingin ku lupakan..
Semua tentang diri mu..
Namun x lagi kan seperti dirmu..
Oh bintangku..
Jauh kau pergi meninggalkan diri ku..
D sini aku merindu kan dirimu..
Kini ku coba mencari pengganti mu..
Namun x lagi kan seperti dirimu..
Oh kekasih..~~~


: apa ajaelah hang ni lina oit..
Dari td dok oh kekasih oh kekasih..


: eh opah.. ingatkan nek jah td (watak antu yg dok
blakon dlm cter jgn pndg blkg congkak uh)..knpe opah?


: kamu ni kan lina.. brape kali da opah dok ckp..
jgn nyanyi mse kat dapor nnti dpt laki tue kamu maw?


: ala opah ni.. x penah pon kuor surat khabar cine
ank dara kawin ngan org tue sbb nyanyi kat dapur..



: aish kamu ni kan.. opah ckp je kamu menjawab..
Opah ckp je kamu menjawab.. kamu kalau dpt ber laki
ngan owg tue nnti opah rebut jgn nyesal.. uhuk3..
kan owg² tue slalu ckp..


: opah ni moden la sikit.. owg tue mane aje yg ckp mcm
tu? mesti opah kan? Sje je jeles lina nyanyi sedap sgt kan?


: uishh kamu ni bisu ke pekak? X nmpk ke opah
punye la mude hah..
*smbil betulkan gg palsu beliau + letak polident sikit..



: yelah² opah ni kan.. karang lina dpt laki tue lina bg kat opah ea?

Tepat pukul 3.33 petang besamaan selepas 3 minggu 3 hari 3 jam 3 minit 3 saat kemudian..






: Assalamualaikum..Temahhh wooohhh Temahhh!!
*ala² tarzan panggil penghuni utan rimba..



: ada kamu Gayah Gebu! Ingtkan bangle jual karpet td..
Ha knpe ni dtg umah aku pepagi nih..nk bergosip la tu..



: kamu ni Temah! cbe jwb dulu salam uh..Dose x jwb taw..



: aku jwb dlm aty la.. mane la ko taw aku x jwb?
*ayt kaber line padahal bru nk jawab..
Lina!! Buat air utk makcik gayah kamu ni hah!!




: yelah opah.. makcik gayah ni nk air kosong kurang gule
ke ape? Da tue² gini x bek minum air manis t kencing manis..



: air kosong je lah kau bg aku lina.. Amboi da besaq cucu ko ni ea Temah..cantik pon cantik hah..
*dlm aty sikit pnye berapi je kne perli kncing mnis..



: ape td cik gayah nk air sirap limau ais ea? 
nnti lina buatkan ea?
*ter senyum² sejibik cam kerang busuk sbb kne puji..



: ha ni aku tnye ko dr td ni ngape dtg umah aku pepagi nih? Ada hajat ke? Kalau nk buang hajat tu ha straight je don’t belok²..
*smbil tunjuk kea rah jmbn kat luaq umah..
*biasa lah umah kampung..



: mcm ni Temah.. aku n ink nyampaikan hajat seseorang yg nk masuk meminang cucu ko tu si lina..



: ape Gayah!! Ohhhh emmmm giiiii!! betul ke ni Gayah??
ensem x? kaye x?



: aishh ini Gayah la aka Ejen Cari Jodoh..
mesty la ensem.. kaye..



: aku ni bukan ape.. yelah lina tu pon da umur wajib kawin da tu hah.. aku xde ape nk reject.. trime jew..



: eh ko ni Temah da mcm ko lak yg nk kawin..
Aku nk tnye kat lina tu hah kot² la dia x trime lak..



: here I come!! Nah cik Gayah air nye..
Ape lah yg d bualkan dr dapur riuh td?
ter batuk² lina hah ngumpat ea?



: bukan la ngumpat.. gini hah.. ade org tugas kan aku
merisik engko ni lina nk d jadi kan bini nyer..



: eh bagus lah tu Cik Gayah… sye pond a lme men DARA..
Ehehehehe.. naseb bek la ade cik Gayah ni ye dak..



: ha cantik la tu Gayah.. lina pon da stuju..
Perkara baik jgn d lambat² kan.. aku da lme teringin nk timang cicit..
*smbil ter bongkok²..

: eh ko ni Temah larat ag ke nk menimang aka mendukung cicit nih.. da la ter bongkok² + tgn ter ketar² da mcm Parkinson aku nengok..



: agak² ble nk d langsungkan nye Cik Gayah??



: opah rase elok lew buat ujung bulan 12 ni hah..
budak² pon cuty skola kan..



: haah aku pon ingt mcm tu jugak..
So kire deal la ni ea?
ok la aku beransur dulu la nk ngabor brite bek kat dia..



3 hari 3 jam 3 minit 3 saat kemudian..
Jeng³..
Angin sepoi² language..
Bunyi pintu d ketuk beberapa kali..



: Assalamualaikum.. Temahhh ohh Temahh..



: ha Gayah.. dtg pon..
Pengantin laki maner?



: ade hah kat bwh uh..



: ate ngape x d ajak naek?



: kate nye nk wat surprise kat Lina Uh..


: Lina ade kat bilik.. moh la ngajak naek ke atas
bley lah sarung cincin kat lina..



Mereka  pon  ber pusu² bertiga  ke  dlm  bilik..
Kelihatan lina yg malu² penguin smbil menutup muka + hulur jari..



      


: Assalamualaikum bakal isteri ku..
 *suara serak² basah mcm ramli sarip dol..



: atuk nih sape??




: jgn lew kate begitu wahai bakal isteri ku..
Aku ni bakal suami mu..



: ape!!! Ohhhh emmmm giiiiii!!
*wat² pengsan stgh jam..



: mcm mane ni Gayah? Ko kate dia setuju?
Smpai pengsan c Lina ni hah.. aku nk kawen ngan sape?



: atuiyaiii.. ari tu dia kate on..
Mampuih la kite ni hah Pak Mustar..



: Oh Mustar.. ensem mu bagai Leonardo d caprio..
Biar sye yg jd isteri abg Mustar ya bang..
*wat gaya gedik² santai..
*sambil hulurkan jari utk d sarungkan cincin..




: Temah?? oh kekasih lama.. Temah pon Temah la..



: Lina Lina.. tu la sudah ku bilang apa..
Jgn menyanyi d dapur nnty dpt laki tue ku kebas selamber.. naseb la badan.. kalau ko x nyanyi men janda la aku smpai maty..



MoRaL Of StOry : Len kali jgn perlekeh kate org² tue nnti memakan
diri.. ha lu piker la sendiri.. bley pakai ke idak kate org² tue nih..
>_<..




    http://khairul-serizawa.blogspot.com/         
budak baru belajar.. harap maaf lau menyinggung sesapew..

Tentang aku

nme aku khai.. d lahirkan d HSAJB.. owg johor tp da jd ipoh mari da sbb mse 2006 aku pndah ipoh.. life juz as a simple person.. now stdy kat UiTM Penang.. ai jd owg penang lak na..hahaha pakat mai cini na.. aku mek kos mechanical engineering.. susah wok..jgn men2.. bnyk sbjek killer.. aku ske kwn ngan rmai owg.. jgn malu2 jd kwn aku.. kdg2 ske prank member aku.. haha pdn mke dowg.. jahat? x la.. naseb dowg la..haha add la aku klau kowg ase ley tahan kne prank..wakenabeb..haha pape pon.. have a nice day okeyh..

    Other Recommended Posts

Comments
6 Comments

6 comments:

miss what ever . said...

hahaha . oke ! skunk baity percye . haha !!

khairul said...

baity : kannnn td da ckp x caye.. ehehehehe
watch out

sAya hiJo said...

muka opah timah mcm owg laki2 la.. huhuh

khairul said...

zati : ehehhe pompuan la.. ayu lg tuh. agagagagga

khairul said...

aisyah : eheheh penat aku lukis gmbr pelakon2 nih :e

Post a Comment

 
back to top