Tuesday, November 16, 2010

0 RuMaH --> BoTaNi

RuMaH à BoTaNi
15.11.10







Ujan lebat mmg x ingt dunia la..
Cadang aku nk p celcom centre an nk p oter no elcom aku nih..
Ley lak tiap kali aku topup je kedit terus kosong habak hang..
Sakit jiwa aku.. adeeeessss..
So aku pon nk gerak la ngan member aku = ijoi + pijot + syuk..
Baru gerak smpai shell pasir puteh uh da ujan lebat tahap x benti punyer..



Tesadai la teowg kat situ dam cm penyagak pon ade gak..
Berejam la sangkut kat situ..
Elak aku x picnic je kan kat situ..
Mate da xley kaber da..
Pnye la rmai amoi dok dtg isi monyak..
Usha pnye usha ujan pon reda..
Jam pon nk dekat kui 4 lebih kan so cancel la g celcom centre..
Teruskan perjalanan la p botani lak..
Time uh ujan cam da xnk turun da so slamber la rider g sner..
Smpai je kat botani tenampak lak mke pak guard ni..
Semacam je pandang ingt teowg kaki kopak motor kew??
Jln pnye jln pnye jln kat eco park botani uh tu dia aiiihhh bkn men rmai lagi dak2 kapel dok ber datink..
Da mcm belangkas.. mmg xley pisah da..
Dia pnyer rapat haishhh x taw setan nk menyelit celah mne ntah..
So d sebabkan landskap nye yg menarik, teowg pon ber poyo2 la amek gambor kat situ da mcm x penah amek gambor da.. ehehehe..









Dok sebok amek gambaq uh dan2 la ujan turun balik.. adoiyaiii..
Baru nk posing ala2 model spender sat.. kaco betuii..
So amek keputusan utk p tmpat parking motor cadang nk amek helmet takut bertakung lak kan nnti..
Smpai je kat tempat motot uh kunci motor member aku si pijot I lak ilangggg.. kacau2.. mampuih nk cari..
Dia pon p la cari kat tmpt td teowg jenjalan..
Teowg lak cari kat motor dia..
Tnye la pakguard situ :
Aku : halo uncle.. u ade nmpk kunci motor ade tali itam x?
Pak guard : tu sape pnye motor?
*nada curiga..
Aku : tu kawan sye punye motor.. kunci dia sudah ilang..
Pak guard : tu la u org sumer.. sedap2 dgn awek lpas tu motor ilang lak kan? Itu ari sudah 3 biji LC taw?
Aku : laaa teowg dtg sini sume laki la uncle.. u ade nmpk ke tarak nmpk??
*sedikit bengang..
Tetibe dia bla cam uh je masuk eco park uh nek motor..
Aku pon beteduh la ngan member2 aku ni kat bawah paying uncle jual eskim paddle pop nih sat tunggu si pijot ni smpai..
Lme la pulak tunggu dia so teowg pon p la jenguk dia kat sne..
Bru 2 3 minit jln, nmpk dia nek moto ngan pakguard situ hah..
Tekezut aku.. camne lak ley nek ngan uncle nih?
Aku : da jmpe lum kunci ang?
Pijot : da3.. uncle ni jmpe td..
*dlm keadaan basah kuyup + peluh
Uncle : itu la u org le kali ingt ha kunci jgn bg ilang nanti sye susah woo.
Aku : ten q la uncle..
Pijot : *senyum cam kerang busuk aje..
Teowg pon g la balik umah ujan2 lebat mse uh hah..
Da cam2 style dab wk motor..
Kaki aku da nek lam bakul da hah tgn gigil2 pulas throttle..
Hadoiiii on the way uh ley lak de satu kreta ni lelaju lalu sebelah teowg.. perghhhhhh setepek la air kat lopak uh percik kat teowg..
Mmg aku kejar la smpai dpt..
Lalu sebelah kreta dia aku press minyak kuat2 hah bg dia panas..
Hangin betul aku.. pdn mke hang..
Smpai2 umah je mak aku dok bebel sbb basah kuyup + da nk maghrib lak tu balik..
MoRaL Of StOry : Lau Mak HangPa dok BebEL jgN lA doK LawAn pasai Depa MMg Dok IsaU kat Ank2 DepA nih Hah..
+ jGn Men UjAn hAh kaRaNg DeMam..
+ jgN LAngSi dgN daK2 yG Bwk MotOr NI waHai PemanDu KrEta kArAng Mkn Nasi Gne Strow Bru Padan.. ^_^

Tentang aku

nme aku khai.. d lahirkan d HSAJB.. owg johor tp da jd ipoh mari da sbb mse 2006 aku pndah ipoh.. life juz as a simple person.. now stdy kat UiTM Penang.. ai jd owg penang lak na..hahaha pakat mai cini na.. aku mek kos mechanical engineering.. susah wok..jgn men2.. bnyk sbjek killer.. aku ske kwn ngan rmai owg.. jgn malu2 jd kwn aku.. kdg2 ske prank member aku.. haha pdn mke dowg.. jahat? x la.. naseb dowg la..haha add la aku klau kowg ase ley tahan kne prank..wakenabeb..haha pape pon.. have a nice day okeyh..

    Other Recommended Posts

Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment

 
back to top